Espai Música

PROPOSTA Infantil-1r-2n 3 de juny de 2020

Bon dia famílies! Aquí teniu la proposta d'aquesta setmana; potser neessiteu una mica d'ajuda d'algun familiar vostre: mare, pare, germans o germanes més grans... perquè consisteix a construir un instrument amb material reciclat. Ja poden ser uns shakers o petites maraques, tambors, alguna flauta o xiulet, una guitarra amb una capsa de cereals, o un botellòfon (un xil·lòfon fet amb botelles de vidre). Animau-vos a fer-ne alguna!

Esper les vostres respostes.
Una abraçada

                 


                                                       
PROPOSTA 3r-4t-5è-6è 3 de juny de 2020

Més de 80.000 persones es van reunir el 2012 a més de 180 ciutats i pobles de Bèlgica per exigir als polítics que prenguin mesures més dràstiques per plantar cara al canvi climàtic. Ho van fer versionant i cantant ben alt el Bella ciao. El temps passa, però avui més que mai ens toca tornar a arromangar-nos, alçar la veu i protegir el nostre món abans que sigui massa tard. Més abaix teniu lletra; la feina que teniu per fe és doble:

- Per una banda intentar traduir-la, de l'anglès al català
- Agafar l'estrofa on apareix el "now, now, now!" o bé el "ciao, ciao, ciao!" de la cançó original i que molts (o tots) coneixeu i inventar-vos una estrofa nova.

Esper les vostres propostes. Ànims!




PROPOSTA 20 de maig de 2020

Bon dia famílies! Avui la proposta de música va adreçada a tota l'escola. Està basada en la bonica història de la Zebra Camil·la, una pobra zebra que es queda sense ratlles per culpa del vent que fa al país on viu. Podeu escoltar el conte, mirar amb atenció el video amb les diferents intervencions: video amb audició, un altre amb una cançó tocada al carilló, algun recitat rítmic i moltes cançons!


- Per als més petits... per què no us gravau en video o audio? Podeu cantar alguna de les cançons que hi sonen i també escoltar la música del primer fragment on els meus braços es converteixen amb una serp, tot seguint la melodia del pizzicato més famós de Leo Delibes.

- Els més grans podeu gravar-vos cantant una de les cançons, la que vosaltres volgueu i també intentant reproduir el recitat rítmic que trobareu al conte quan hi apareix l'arc de Sant Martí. Vos hi atreviu?

Ànims!

PROPOSTA 6 de maig de 2020

Infantil - 1r - 2n

Bon dia! Avui vos present un conte molt senzill però molt maco i que, a més, dona molt de joc per poder posar música. I... això he fet, posar una mica de música a aquest poema pensats per als infants més petits i que en certa manera també serveix per familiaritzar-se amb la lectura a aquels que ja són una mica més grans. Esper que vos agradi, abraçades a tots!



3r - 4t - 5è - 6è

Sabeu quina fruita és aquesta de la foto? És cert que és una fruita més característica de la tardor i que se sol menjar més a l'hivern però per fer un embarbussament rítmic ens van bé si encara són verds, si ja són massa madurs o si dels arbres només en pengen les flors. Efectivament, són codonys i el seu arbre, un codonyer! Vet aquí l'embarbussament:

Quan m'ajupia dodonys collia
Quan m'aixecava codonys agafava
De genolls, collia, collia
De genolls, collia, codonys.

Una vegada hagueu practicat ben a consciència cada paraula, cada frase, cada coma... escoltau els dos audios que teniu a continuació i podreu escoltar dues maneres diferents de posar-li ritme a aquest breu text. Després podeu gravar-vos en video o amb un audio i enviar-me els vostres recitats. A veure si vos surten o si hi ha algú que s'atraveix a fer-ne un de diferent, endavant!

AUDIO 1                                                    AUDIO 2




PROPOSTA 22 d'abril de 2020


Infantil - 1r - 2n

Aprofitant la celebració de Sant Jordi vos faig arribar la llegenda cantada de la mà de la companyia d'espectables País de xauxa. Esper que vos agradi i en pogueu gaudir amb companyia de la vostra família.


3r, 4t i 5è 6è

Aquí teniu un Musicograma del “Vals de les flors" de Piotr Illitx Txaikovski. Una manera més gràfica i senzilla de poder seguir l'estructura d'una composició musical i alguns altres ingredients (ritme, melodia, instruments...).