POESIA D’ESTIU
Hola
famílies! El final de curs s’acosta i amb ell l’arribada de l’estiu, per això,
i per continuar amb el tema de la poesia, avui vos oferim unes poesies
relacionades amb aquesta estació de l’any que tant ens agrada:
I, si vos han agradat
aquestes petites poesies, a continuació vos convidam a intentar
respresentar-les, ja sigui a partir d’un dibuix, una foto o un collage fet
amb diferents objectes que tengueu a l’abast!
Esperam les vostres
creacions amb molta il·lusió.
Una abraçada forta
petits grans artistes!
Lorena i Catina
LA POESIA ÉS UN TRESOR!
Hola famílies! Aquesta setmana la volem dedicar a la
Poesia. La poesia és un tresor educatiu que amaga joies que ens aporten coneixement, potencia la creativitat, la sensibilitat, la imaginació, la
memòria, la fluïdesa i el ritme, i ens ajuda a obrir la mirada.
Avui volem treballar els números a partir de la poesia, l’escolta i reproducció de petites rimes a partir del següent vídeo, que podeu trobar a aquest enllaç.
I, a continuació, vos
proposam fer la següent recepta de pasta de sal a partir de les instruccions
d’aquest vídeo per després intentar modelar i reproduir els números!
Esperam
amb moltes ganes les
vostres creacions que tan ens agraden!
Una forta abraçada
Una forta abraçada
Lorena
i Catina
DIA MUNDIAL DEL MEDI AMBIENT
Hola famílies! Dema dia 5 de juny és el
dia Mundial del Medi Ambient i nosaltres ho volem celebrar!
Per això vos proposam fer cossiols reutilitzant
coses que tinguem per casa i sembrar pinyols de llimona o advocat. Un cop més
reciclam i reutilitzam a l’hora que posam la nostra petita llavor per
contribuir a una millora del medi ambient, com és sembrar i tenir cura dels
nostres boscos.
I si vos fa ganes seguir reciclant i
reutilitzant…, vos proposam la construcció d’un vaixell pirata amb capses de
cartó...
a l’hora que podeu cantar la cançó del “pirata rata rata” que tan vos agrada.
Esperam com sempre que ens envieu les
vostres creacions que tant ens agraden!
Una abraçada forta!
Lorena i Catina
LA TERRA TÉ CALOR I L’HEM D’AJUDAR!
Hola famílies! Aquesta setmana la volem dedicar al canvi climàtic i encara que pensem que els infants son
petits per entendre aquests conceptes els podem acompanyar per fer les primeres
passes en la defensa del seu dret a un medi ambient saludable per mitjà de
valors d’estima a la natura, de protecció davant riscos i de convivència
(Unicef educa).
Una manera a la que nosaltres contribuïm o podem contribuir a la millora
del nostre entorn és mitjançant el reciclatge i per això vos facilitam un joc, que
podreu trobar a aquest enllaç, axí com vos convidam a tirar el fems amb els
infants i recordar els diferents colors dels contenidors i que hi tiram a cada
un.
Llavors vos volem fer una proposta relacionada amb formes geomètriques i
reciclatge, que consisteix en cercar per casa coses de diferents formes com
(capses de cartó quadrades, rotllo de paper de wàter radó...) i aprofitar per reutilitzar
i fer diferents jocs i passar-ho d’allò més be, aquí en teniu algunes
propostes...
Esperam un cop més que ens evieu les vostres creacions que tan ens agraden i ens apropen a vosaltres.
Una forta abraçada
UN
CONTE ESPECIAL
Hola famílies! Seguim amb els contes i avui ho farem amb un conte especial,
que ens permet endinsar-nos dins el dia dia d’un nin diferent i ens mostra les
seves dificultats, qualitats i obstacles que a moments li toca afrontar. Aquest
conte ens permet veure que tots i totes som diferents i això ens fa ser especials
i únics. Llavors avui vos convidam a poder veure el conte junts i juntes i observar si
els infants poden veure aquestes diferencies, dificultats, qualitats i com es troben solucions
per estar be i seguir endavant.
Si vos fitxau el conte es diu el “cazo de Lorenzo”, llavors vos proposam un
joc... vos heu de tapar als ulls i amb ajuda d'un adult anar fins la cuina i endevinar diferents aparells que vos vagin facilitant, com una cullera, un tassó, un plat, un cassó... , heu de dir el seu nom i si voleu els podeu dibuixar.
I aprofitant que sou dins la cuina vos convidam un cop més a fer un taller! Aquesta vegada vos proposam fer una pasta de cafè. I aquí teniu la recepta...
Una vegada feta la pasta ens agradaria que la toqueu, la mireu, l’ensumeu,
proveu... i pogueu gaudir de jugar amb ella de manera lliure. I si després vos
fa ganes i és fàcil vos proposam que faceu diferents xurros llargs, petits,
prims, gruixats... i amb aquests pogueu
fer el vostre nom. I devora el vostre nom escriure la paraula que vos fa ser ESPECIALS i ÚNICS.
Esperam un cop més que ens evieu les vostres creacions que tan ens agraden
i ens apropen a vosaltres.
Una forta abraçada
Lorena i Catina
"EL SOMNI DE LA PAPALLONA"
Bon
dia famílies! Avui tractarem el món dels contes a partir d’una perspectiva
diferent i vos proposam aprendre matemàtiques a partir del següent conte:
Els
protagonistes d’aquesta història estan fets a partir de les diferents formes
que configuren el Tangram. Aquest joc promou el desenvolupament de les
capacitats intel·lectuals i psicomotrius dels infants, al mateix temps que
permet enllaçar la manipulació concreta de materials amb la formació d'idees
abstractes. A continuació, vos animam a fer el vostre Tangam amb paper, cartró
o qualsevol material que tengueu a casa, amb l’ajuda del següent vídeo:
O,
si vos resulta més fàcil, també podeu
fer el vostre Tangram a partir de la següent plantilla:
I,
una vegada que ja teniu fet, vos proposam fer algunes figures com, per exemple:
Esperam amb moltes ganes les vostres obres d’art!
Una
abraçada,
Catina i Lorena
DE QUÈ FA GUST LA LLUNA?
Per
continuar amb el tema dels contes i els animals, volem aprendre més coses sobre
ells, per això, hem preparat aquest vídeo a partir de la narració del conte De
què fa gust la lluna? On els animals de la
selva ens mostraran com les coses compartides sempre fan millor gust.
Aquest,
és un conte que segueix la història a partir d'una estructura repetitiva que
ajuda a entendre'l i a poder verbalitzar. Ja sabeu que a parlar s'aprèn
tenint models lingüístics i oportunitats per utilitzar la llengua. Aquest
llibre, a més a més , té el valor de la cooperació i el treball en
equip.
A continuació, vos proposam visualitzar el següent vídeo per
descobrir el soroll que fan els següents animals:
I,
per acabar, vos proposam el següent conte de “El caballo y sus amigos” on, a
més de poder gaudir de la narració, els infants podran imitar diferents sons de
la natura i dels animals que hi surten.
I,
per acabar, vos proposam fer el joc de l’altre dia però ampliant les seves
característiques. Sou capaços de classificar els animals que hem treballat
anteriorment en funció de si tenen pèls o plomes? De si neixen de l’ou de la
panxa de la seva mamà? O de si tenen dues o quatre potes?
Esperam que vos
agradin les diferents propostes i que les pogueu gaudir en família!
Una
abraçada,
Victoria, Catina i Lorena
L’HORA DEL CONTE
Aquesta setmana
i la que ve la volem dedicar al món dels contes i per això anirem fent diferents propostes relacionades amb aquest tema, esperam que vos agradin i les
pogueu gaudir de fer en família.
Per començar avui vos
proposam que cerqueu contes i rellotges per casa i que investigueu i jugueu amb
els nombre i les lletres…
JUGAM AMB ELS CONTES?
- Quants
de contes he trobat per casa?
- Aquests
contes son grans o petit? Els puc clasificar i veure quants en tenc de petits
i quants en tenc de grans?
- I dins
els contes hi puc trobar nombres? tenen moltes pàgines, poques? Els puc
classificar per si són gruixat o prims?
- Quin
conte triau per llegir en família i quan de temps i dedicau? El dibuixau?
(Aquí vos facilitam un enllaç per si vos fa ganes indagar
sobre el tema de la lectura en
família, amb recursos i idees que poden ajudar a fer-ho).
- Cercam un rellotge per casa que ens permeti veure quan de temps dedicam a la lectura en família? i ens feis un dibuix d'un rellotge marcant l'hora que heu començat a llegir el conte?
(El
temps i els rellotges, un cop més, ens apropen al món de les
matemàtiques, ja que hi
podem trovar els nombres i diferents formes geométriques).
I per acabar el dia amb bon gust de boca, aquí vos deixam un
regal molt especial que hem construit junts aquests mesos, on vosaltres sou els
protagoniestes. Moltes gracies famílies per participar i formar part d’aquest conte
que ens ha tocat viure!
Esperam que vos agradi i que ens faciliteu les vostres experiencies en família que tant ens agraden!
Una abraçada enorme!
Lorena i Catina
PINTURA I ANIMALS
Ara que ja sabem
els noms d’alguns animals i les seves característiques, amb la proposta d’avui
vos convidam a que els pinteu, però aquesta vegada d’una manera especial.
Sempre ho podeu fer amb pintures que tingueu per casa, però si voleu les
podeu fer vosaltres amb aliments o especies que trobeu dins la cuina. Aquí vos
facilitam un vídeo per si vos pot ajudar a agafar algunes idees.
Un cop més amb la cuina treballam conceptes matemàtiques
per fer la recepta de les pintures (mesures, quantitats…) així com la
manipulació i la creativitat, recordant els noms dels animals, comptam les
potes treballant conceptes de quantitat (moltes, cap) i nombres. I
recordant un cop més els colors. Així com podem afegir el llenguatge
escrit i la lectura si hem de llegir la recepta o el nombre dels ingredients,
així com si els volem escriure.
NIL TABERNER MERINO
I per seguir amb el món dels animals, a continuació vos
facilitam la possibilitat de fer un berenar saludable amb fruita i crear
vosaltres diferents animals.
I ja
per acabar vos mostram diferents postures de ioga on cada una d’elles
representa un animal, i que vos convidam a fer en família.
Esperam que ens faciliteu les vostres obres d'arts, que ja sabeu que ens encanten!
Una forta abraçada
Lorena
i Catina
JOC DELS ANIMALS
QUINS ANIMALS CONEIXES? QUINS ANIMALS TENEN PLOMES? QUIN ANIMAL TÉ 2 POTES? QUIN ANIMAL TÉ 4 POTES?
PAPAS I MAMAS PODEU FER LES PREGUNTES
QUE VOLGUEU I AIXÍ TREBALLAR DIFERENTS ASPECTES MATEMÀTICS (CLASIFICACIÓ, NOMBRES…)
JUGAM AMB ELS NOMBRES
A continuació vos proposar crear
diferents jocs per seguir treballar amb els animals conceptes matemàtics, així
com treballar aspectes relacionats amb la motricitat fina que tan ens servira
per enfortir els musculs de la ma.
I per acabar vos facilitam aquest
regalet que ens ha fet na Kassia la mama den Jeremy, amb diferents propostes
per crear diferents animals. Moltes gràcies Kassia!
Esperam que ens mostreu les
vostres produccions que tant ens agraden!
Una forta abraçada
Lorena i
Catina
Aquesta setmana ens hem centrat amb
els aliments, i avui vos oferim treballar el nom de verdures i fruites, així
com poder diferenciar-les i aprofitar per dir els seus colors, formes, gustos,
olors, textures (estimulant així els diferents sentits com son el gust, la
vista, el tacte i l’olfacte). Per fer-ho ho farem mitjançant el joc,
l’experimentació, la manipulació…
Començam per la LA VISTA I L’ART
observant aquest retrat que ens aporta el pintor ARCIMBOLDO i
cercant per casa les verdures i les fruites.
Seguim amb l’OLFACTE olorant i si ens
fa ganes poder probar i treballar el sentit el GUST.
Per acabar amb el TACTE agafant i
tocant les diferents fruites i verdures que trobem per casa, i aprofitar per
crear les propies obres d’art de manera lliure.
I si teniu més ganes de seguir jugant
vos proposam mostrar diferents parts del cos fetes amb les verdures i les
fruites i convidar a poder anomenar-les i si fa ganes fer les creacions.
I si hi ha forces podeu aprofitar per
dir els diferents noms de les fruites i verdures i si els fa ganes dibuixar-les
i si s’atreveixen escriure els seu nom amb el color corresponent (un cop més
poder pràcticar els diferents colors).
Una forta abraçada
Lorena i Catina
Lorena i Catina
L'ERUGUETA GOLUDA
Na Pilar que
ens conte tants de contes avui mirau quin conte ens ha preparat?
Un conte que ja coneixeu i que ens ajuda a recordar el nom i colors de les fruites i verdures, els nombres, així com recordar els dies de la setmana. Esperam que vos agradi!
Una forta abraçada.
TALLER D’ESPAGUETIS
Aquesta setmana vos volem proposar un taller de cuina on
podrem observar la transformació dels espaguetis sense cuinar i una vegada ja
bullits. Aquesta és una activitat
sensorial que ajuda a desenvolupar els sentits de el tacte, l'olfacte i la
vista oferint moltes possibilitats de joc i experimentació.
Per fer aquesta proposta, necessitareu tenir espaguetis que bullirem amb els infants per a que puguin observar els canvis en les seves propietats una vegada ja cuinats. També podrem fer servir diferents recipients, embuts, coladors, plats...i colorant alimentari o espècies naturals com canyella, pebre, safrà, curri...
Aquesta activitat treballa continguts diversos com els colors, la motricitat prima, conceptes matemàtics com llarg i curt (alguns espaguetis quedaran més curts que altres i poden comparar), seriacions (fer petites sèries amb espaguetis de diversos colors), treballar els sentits i les sensacions que ens provoquen, la creativitat...
CASES DEL MÓN:
El
món és molt gran i hi ha molts tipus de cases, algunes d'allò més curioses.
T'has
demanat alguna vegada com és la casa en la qual viu una nina o un nin al Perú, Rússia,
el Senegal o Groenlàndia, per exemple?
Viatja
amb nosaltres i descobreix diferents tipus de cases i formes de viure.
Música "Qualsevol nit pot sortir el sol" de Jaume Sisa
I,
per continuar amb aquesta proposta, vos convidam a visualitzar el conte de
ELS TRES PORQUETS i descobrir com cada un dels tres germans fa servir diferents
tipus de materials per fer la seva casa:
Finalment, vos proposam tata una sèrie de JOCS
DE BUFAR, com si fóssiu el llop que surt al conte...
Els exercicis de buf es realitzen per ajudar a controlar la respiració i per ser conscients de l'acte de respirar. A més, ajuda en el desenvolupament del llenguatge, exercitant els músculs que intervenen en la parla. El buf també millora la pronunciació i ajuda a consolidar els fonemes.
DE PART DE L'EQUIP DE SUPORT
CONSTRUIM LA NOSTRA CASA?
UNA PROPOSTA QUE CONVIDA AL JOC, LA CREATIVITAT, LA
CONSTRUCCIÓ…
I per seguir amb el joc d’ahir de la casa, i si vos fa ganes aprofitar i
agafar coses que pogueu trobar per casa (LLENÇOL, TOVALLOLA, TELA, COIXINS,
CADIRES...) vos proposam construir la vostra casa per jugar i jugar sols o amb
companyia!
AMB AQUESTA ACTIVITAT A PART DE GAUDIR DEL JOC, L’INFANT PODRA TROBAR UN
ESPAI QUE LI DONI SEGURATAT I SIGUI EL SEU REFUGI QUAN HO NECESSITI. AIXÍ COM
APROPAR-LO AL MON DE LA GEOMETRIA (observant les diferents formes dels elements
que triï per la construcció com pot ser... un coixí quadrat o radó, una tela
rectangular,…
QUANTES PARTS TÉ LA VOSTRA CASA?
Avui vos proposam un joc: aquest joc l’heu de
fer amb algun adult o germà o germana més gran... sense pensar molt de temps,
heu de dir en veu alta quants d’espais té la vostra casa (habitacions, cuina,
banys, sala...).
Després heu d’anar per tota la casa i comptar
quants n’hi ha i a veure qui ho ha endevinat?
UNA VEGADA LES HEU COMPTAT PLEGATS VOS CONVIDAM
A ESCRIURE EL NOMBRE A UN PAPER I OMPLIR AQUESTS REQUADRES AMB COLORS. PERO PER
OMPLIR-HO HO HEU DE FER PINTANT CADA REQUADRE DEL COLOR QUE VOS DIGUI L’ADULT
(NOMBRE 1, VERMELL, NOMBRE 2 BLAU...). (D’aquesta manera treballareu els
nombres i els colors al mateix temps). I una vegada acabat de pintar els
requadres heu de contar quants n’hi ha i veure si coincideix amb el nombre que
heu escrit.
BON DIA DE SANT JORDI!
Avui és Sant Jordi i se celebra el dia del llibre. És una
festivitat molt arrelada a la nostra cultura i que té una gran importància a
les escoles, per una banda la llegenda; que explica la maledicció del poble de
Montblanc on va arribar-hi un drac que pretenia menjar-s’ho tot i tothom. Es un
historia que ens encanta explicar ja desde ben petits i que sempre és rebuda
amb èxit. I com no podia faltar un conte per aquest dia, aquí vos facilitam
aquest perquè el pogueu mirar en família, així com pogueu mirar els altres contes
que han penjat els altres tutors, que segur que vos agraden!
La llegenda de Sant Jordi i el coronadrac
Escoltar, cantar
i ballar amb aquesta cançó...
I una vegada
mirat el conte vos convidam a triar una paraula, la que vulgueu!
Pot ser una paraula perquè...
-
vos agrada com sona
-
vos recorda alguna cosa que vos fa sentir be
-
vos fa riure
-
vos recorda algú especial
… pel motiu que sigui
Esper que m’envieu les vostres paraules i jo també vos enviaré
la que he triat!
Si quan trieu la paraula la voleu escriure o dibuixar a
un paper... i si encara vos queden
forces i ganes fer una flor... vos facilitam aquest enllaç on hi ha moltes
propostes, però també la podeu crear com voltros vulgueu!
Una forta abraçada i bon Sant Jordi!
FLORS DE MANTEGA PER SANT JORDI
Aquesta setmana es Sant Jordi, i vos feim una proposta de fer un taller de cuina per fer galetes amb formes de flors.
Per fer-ho vos enviam aquesta recepta de crespells per si aquests dies encara no l'heu feta, aprofitar per fer-la!
I descobrir que amb la cuina els infants poden experimentar molts d'aspectes relacionats amb el món de les matemàtiques, com son:
- Els nombres i les
quantitats dels ingredient de la recepta.
- Descobrir les diferents
unitats de mesura.
- Utilitzar els aparells
per vivenciar les unitats de mesura (com pot ser una bàscula).
- Observar la transformació
de la pasta quan la preparam i quan esta cuinada.
- Així com gaudir d'experimentar, manipular amb les diferents textures, així com amb la creació de diferents
formes, on també podem aprofitar per crear els nombres que coneixen.
Esperam que vos surtin
unes flors de mantega boníssimes i les pogueu compartir amb tota la família
Una forta abraçada!
RECORDS DEL SEGON TRIMESTRE
Aquí vos facilitam aquest vídeo amb
algunes fotos de molts de moments que vàrem poder compartir a l’escola i ens
ves agradat poder fer una reunió per mostrar-ho a les famílies com vàrem fer el
primer trimestre i ens va enriquir tant!
UN CONTE PER AQUEST DIES
Els contes son el millor per poder arribar al món dels
infants i diuen... "que és una de les fonts d'aprenentatge més riques i
completes per treballar i apropar-nos als infants". Aquí teniu un conte per poder-ho compartir amb tota la família i donar alguna resposta al que ens ha tocat viure.
Esper pugueu gaudir d'aquest dies i quedar-vos amb els
bons moments!
Una abraçada enorme!
LES PARAULES DOLCES
Durant el
curs hem donat molta importància al fet de tractar-nos des del respecte i
cercar dir paraules que ens agraden i que ens fan sentir estimats. A vegades
les recordàvem i demanàvem que davant una paraula lletja ens havíem de dir dues
de boniques. Llavors aquí vos envio un llistat de les paraules que ens ha
agradat sentir, així com altres paraules que esper que vos agradin, així com
vos convido a que apunteu més paraules dolces i me les envieu o les fiqueu dins
un potet o una capseta per quan les necessiteu.
“Te quiero”
“Te amo”
T’estim molt
“Un abracito”
Una abraçada
Una besada
M’agrada el teu somriure
Estimat/estimada
Bonbonet
Confit
Guapo/ guapa
Ropit
Ratolí
M’encanta el teu sonriure
LA TORTUGA
Recordau a la tortugueta que ens va ensenyar com poder estar millor quan ens enfedavem? Ido vos envio aquest vídeo per les mamas i els papas i per veure si ens pot ajudar a tots i a totes aquests dies...
La tortugueta ens deia:
1. STOP
2. ATURA (conta fins a 10)
3. RESPIRA
4. PENSA
5. XERRAM?
Una forta abraçada i recordau que davant una situació difícil, d'estres, quan ens enfadem... ens pot ajudar... RESPIRAR, CANTAR, BALLAR, PINTAR...
MATERIAL QUE PODEU FER VOLTROS
I a l'hora poder treballar la grafomotricitat,
les lletres,
i els nombres...
Podeu adaptar i utilitzar el material que tingueu a casa.
PER LA CLASSES DE LES ESTRELLES
una cançó per ballar i cantar!!
i per quan ja
estigueu cansats de ballar... aquí teniu una cançó
per fer un bon massatge en
família!