Espai Infantil

POESIA D’ESTIU
Hola famílies! El final de curs s’acosta i amb ell l’arribada de l’estiu, per això, i per continuar amb el tema de la poesia, avui vos oferim unes poesies relacionades amb aquesta estació de l’any que tant ens agrada:
I, si vos han agradat aquestes petites poesies, a continuació vos convidam a intentar respresentar-les, ja sigui a partir d’un dibuix, una foto o un collage fet amb diferents objectes que tengueu a l’abast!
Esperam les vostres creacions amb molta il·lusió.
Una abraçada forta petits grans artistes!
Lorena i Catina

LA POESIA ÉS UN TRESOR!

Hola famílies! Aquesta setmana la volem dedicar a la Poesia. La poesia és un tresor educatiu que amaga joies que ens aporten coneixement, potencia la creativitat, la sensibilitat, la imaginació, la memòria, la fluïdesa i el ritme, i ens ajuda a obrir la mirada.

Avui volem treballar els números a partir de la poesia, l’escolta i reproducció de petites rimes a partir del següent vídeo, que podeu trobar a aquest enllaç.



 


I,  a continuació, vos proposam fer la següent recepta de pasta de sal a partir de les instruccions d’aquest vídeo per després intentar modelar i reproduir  els números!




Esperam amb moltes ganes les vostres creacions que tan ens agraden!
Una forta abraçada

Lorena i Catina

DIA MUNDIAL DEL MEDI AMBIENT

Hola famílies! Dema dia 5 de juny és el dia Mundial del Medi Ambient i nosaltres ho volem celebrar! 
Per això vos proposam fer cossiols reutilitzant coses que tinguem per casa i sembrar pinyols de llimona o advocat. Un cop més reciclam i reutilitzam a l’hora que posam la nostra petita llavor per contribuir a una millora del medi ambient, com és sembrar i tenir cura dels nostres boscos.



I si vos fa ganes seguir reciclant i reutilitzant…, vos proposam la construcció d’un vaixell pirata amb capses de cartó...

a l’hora que podeu cantar la cançó del “pirata rata rata” que tan vos agrada.


Esperam com sempre que ens envieu les vostres creacions que tant ens agraden!

Una abraçada forta!


Lorena i Catina


LA TERRA TÉ CALOR I L’HEM D’AJUDAR!

Hola famílies! Aquesta setmana la volem dedicar al canvi climàtic i encara que pensem que els infants son petits per entendre aquests conceptes els podem acompanyar per fer les primeres passes en la defensa del seu dret a un medi ambient saludable per mitjà de valors d’estima a la natura, de protecció davant riscos i de convivència (Unicef educa).

Una manera a la que nosaltres contribuïm o podem contribuir a la millora del nostre entorn és mitjançant el reciclatge i per això vos facilitam un joc, que podreu trobar a aquest enllaç, axí com vos convidam a tirar el fems amb els infants i recordar els diferents colors dels contenidors i que hi tiram a cada un.

Llavors vos volem fer una proposta relacionada amb formes geomètriques i reciclatge, que consisteix en cercar per casa coses de diferents formes com (capses de cartó quadrades, rotllo de paper de wàter radó...) i aprofitar per reutilitzar i fer diferents jocs i passar-ho d’allò més be, aquí en teniu algunes propostes...



Esperam un cop més que ens evieu les vostres creacions que tan ens agraden i ens apropen a vosaltres.

Una forta abraçada

Lorena i Catina


UN CONTE ESPECIAL

Hola famílies! Seguim amb els contes i avui ho farem amb un conte especial, que ens permet endinsar-nos dins el dia dia d’un nin diferent i ens mostra les seves dificultats, qualitats i obstacles que a moments li toca afrontar. Aquest conte ens permet veure que tots i totes som diferents i això ens fa ser especials i únics. Llavors avui vos convidam a poder veure el conte junts i juntes i observar si els infants poden veure aquestes diferencies, dificultats, qualitats i com es troben solucions per estar be i seguir endavant.



Si vos fitxau el conte es diu el “cazo de Lorenzo”, llavors vos proposam un joc... vos heu de tapar als ulls i amb ajuda d'un adult anar fins la cuina i endevinar diferents aparells que vos vagin facilitant, com una cullera, un tassó, un plat, un cassó... , heu de dir el seu nom i si voleu els podeu dibuixar. 
I aprofitant que sou dins la cuina vos convidam un cop més a fer un taller! Aquesta vegada vos proposam fer una pasta de cafè. I aquí teniu la recepta...




Una vegada feta la pasta ens agradaria que la toqueu, la mireu, l’ensumeu, proveu... i pogueu gaudir de jugar amb ella de manera lliure. I si després vos fa ganes i és fàcil vos proposam que faceu diferents xurros llargs, petits, prims, gruixats...  i amb aquests pogueu fer el vostre nom. I devora el vostre nom escriure la paraula que vos fa ser ESPECIALS i ÚNICS.
Esperam un cop més que ens evieu les vostres creacions que tan ens agraden i ens apropen a vosaltres.

Una forta abraçada


Lorena i Catina




CONTES MATEMÀTICS: 
"EL SOMNI DE LA PAPALLONA"
Bon dia famílies! Avui tractarem el món dels contes a partir d’una perspectiva diferent i vos proposam aprendre matemàtiques a partir del següent conte:


Els protagonistes d’aquesta història estan fets a partir de les diferents formes que configuren el Tangram. Aquest joc promou el desenvolupament de les capacitats intel·lectuals i psicomotrius dels infants, al mateix temps que permet enllaçar la manipulació concreta de materials amb la formació d'idees abstractes. A continuació, vos animam a fer el vostre Tangam amb paper, cartró o qualsevol material que tengueu a casa, amb l’ajuda del següent vídeo:


O, si vos resulta més fàcil, també  podeu fer el vostre Tangram a partir de la següent plantilla:

I, una vegada que ja teniu fet, vos proposam fer algunes figures com, per exemple:

Esperam  amb moltes ganes les vostres obres d’art!
Una abraçada,

Catina i Lorena




DE QUÈ FA GUST LA LLUNA?

Per continuar amb el tema dels contes i els animals, volem aprendre més coses sobre ells, per això, hem preparat aquest vídeo a partir de la narració del conte De què fa gust la lluna? On els animals de la selva ens mostraran com les coses compartides sempre fan millor gust.



Aquest, és un conte que segueix la història a partir d'una estructura repetitiva que ajuda a entendre'l i a poder verbalitzar. Ja sabeu que a parlar s'aprèn tenint models lingüístics i oportunitats per utilitzar la llengua. Aquest llibre, a més a més , té el valor de la cooperació i el treball en equip.
A continuació, vos proposam visualitzar el següent vídeo per descobrir el soroll que fan els següents animals:



I, per acabar, vos proposam el següent conte de “El caballo y sus amigos” on, a més de poder gaudir de la narració, els infants podran imitar diferents sons de la natura i dels animals que hi surten.



I, per acabar, vos proposam fer el joc de l’altre dia però ampliant les seves característiques. Sou capaços de classificar els animals que hem treballat anteriorment en funció de si tenen pèls o plomes? De si neixen de l’ou de la panxa de la seva mamà? O de si tenen dues o quatre potes?


Esperam que vos agradin les diferents propostes i que les pogueu gaudir en família! 
Una abraçada,

Victoria, Catina i Lorena


L’HORA DEL CONTE

Aquesta setmana i la que ve la volem dedicar al món dels contes i per això anirem fent diferents propostes relacionades amb aquest tema, esperam que vos agradin i les pogueu gaudir de fer en família.

Per començar avui vos proposam que cerqueu contes i rellotges per casa i que investigueu i jugueu amb els nombre i les lletres…



JUGAM AMB ELS CONTES?

- Quants de contes he trobat per casa?
- Aquests contes son grans o petit? Els puc clasificar i veure quants en tenc de petits i quants en tenc de grans?
- I dins els contes hi puc trobar nombres? tenen moltes pàgines, poques? Els puc classificar per si són gruixat o prims?
- Quin conte triau per llegir en família i quan de temps i dedicau? El dibuixau?

(Aquí vos facilitam un enllaç per si vos fa ganes indagar sobre el tema de la lectura en
família, amb recursos i idees que poden ajudar a fer-ho).

- Cercam un rellotge per casa que ens permeti veure quan de temps dedicam a la lectura en família? i ens feis un dibuix d'un rellotge marcant l'hora que heu començat a llegir el conte?  
(El temps i els rellotges, un cop més, ens apropen al món de les matemàtiques, ja que hi podem trovar els nombres i diferents formes geométriques).

I per acabar el dia amb bon gust de boca, aquí vos deixam un regal molt especial que hem construit junts aquests mesos, on vosaltres sou els protagoniestes. Moltes gracies famílies per participar i formar part d’aquest conte que ens ha tocat viure!


Esperam que vos agradi i que ens faciliteu les vostres experiencies en família que tant ens agraden!
Una abraçada enorme!
Lorena i Catina 




PINTURA I ANIMALS

     Ara que ja sabem els noms d’alguns animals i les seves característiques, amb la proposta d’avui vos convidam a que els pinteu, però aquesta vegada d’una manera especial.
Sempre ho podeu fer amb pintures que tingueu per casa, però si voleu les podeu fer vosaltres amb aliments o especies que trobeu dins la cuina. Aquí vos facilitam un vídeo per si vos pot ajudar a agafar algunes idees.


Un cop més amb la cuina treballam conceptes matemàtiques per fer la recepta de les pintures (mesures, quantitats…) així com la manipulació i la creativitat, recordant els noms dels animals, comptam les potes  treballant conceptes de quantitat (moltes, cap) i nombres. I recordant un cop més els colors. Així com podem afegir el llenguatge escrit i la lectura si hem de llegir la recepta o el nombre dels ingredients, així com si els volem escriure.

                                                                      NIL TABERNER MERINO

I per seguir amb el món dels animals, a continuació vos facilitam la possibilitat de fer un berenar saludable amb fruita i crear vosaltres diferents animals.






I ja per acabar vos mostram diferents postures de ioga on cada una d’elles representa un animal, i que vos convidam a fer en família.

Esperam que ens faciliteu les vostres obres d'arts, que ja sabeu que ens encanten!
Una forta abraçada

Lorena i Catina


Bon dia famílies! Com estau? Aquesta setmana el tema va d’animals i per començar vos proposam...

JOC DELS ANIMALS

QUINS ANIMALS CONEIXES? QUINS ANIMALS TENEN PLOMES? QUIN ANIMAL TÉ 2 POTES? QUIN ANIMAL TÉ 4 POTES?

PAPAS I MAMAS PODEU FER LES PREGUNTES QUE VOLGUEU I AIXÍ TREBALLAR DIFERENTS ASPECTES MATEMÀTICS (CLASIFICACIÓ, NOMBRES…)

JUGAM AMB ELS NOMBRES
A continuació vos proposar crear diferents jocs per seguir treballar amb els animals conceptes matemàtics, així com treballar aspectes relacionats amb la motricitat fina que tan ens servira per enfortir els musculs de la ma.




I per acabar vos facilitam aquest regalet que ens ha fet na Kassia la mama den Jeremy, amb diferents propostes per crear diferents animals. Moltes gràcies Kassia!

Esperam que ens mostreu les vostres produccions que tant ens agraden!
Una forta abraçada
Lorena i Catina











ART I ALIMENTS

Aquesta setmana ens hem centrat amb els aliments, i avui vos oferim treballar el nom de verdures i fruites, així com poder diferenciar-les i aprofitar per dir els seus colors, formes, gustos, olors, textures (estimulant així els diferents sentits com son el gust, la vista, el tacte i l’olfacte). Per fer-ho ho farem mitjançant el joc, l’experimentació, la manipulació…
Començam per la LA VISTA I L’ART observant aquest retrat que ens aporta el pintor ARCIMBOLDO i cercant per casa les verdures i les fruites.

Seguim amb l’OLFACTE olorant i si ens fa ganes poder probar i treballar el sentit  el GUST.

Per acabar amb el TACTE agafant i tocant les diferents fruites i verdures que trobem per casa, i aprofitar per crear les propies obres d’art de manera lliure.

I si teniu més ganes de seguir jugant vos proposam mostrar diferents parts del cos fetes amb les verdures i les fruites i convidar a poder anomenar-les i si fa ganes fer les creacions.

I si hi ha forces podeu aprofitar per dir els diferents noms de les fruites i verdures i si els fa ganes dibuixar-les i si s’atreveixen escriure els seu nom amb el color corresponent (un cop més poder pràcticar els diferents colors).

 Una forta abraçada

Lorena i Catina


L'ERUGUETA GOLUDA

Na Pilar que ens conte tants de contes avui mirau quin conte ens ha preparat? 


Un conte que ja coneixeu i que ens ajuda a recordar el nom i colors de les fruites i verdures, els nombres, així com recordar els dies de la setmana. Esperam que vos agradi!

Una forta abraçada.

TALLER D’ESPAGUETIS

Aquesta setmana vos volem proposar un taller de cuina on podrem observar la transformació dels espaguetis sense cuinar i una vegada ja bullits.  Aquesta és una activitat sensorial que ajuda a desenvolupar els sentits de el tacte, l'olfacte i la vista oferint moltes possibilitats de joc i experimentació.


Per fer aquesta proposta, necessitareu tenir espaguetis que bullirem amb els infants per a que puguin observar els canvis en les seves propietats una vegada ja cuinats. També podrem fer servir diferents recipients, embuts, coladors, plats...i colorant alimentari o espècies naturals com canyella, pebre, safrà, curri...

Aquesta activitat treballa continguts diversos com els colors, la motricitat prima, conceptes matemàtics com llarg i curt (alguns espaguetis quedaran més curts que altres i poden comparar), seriacions (fer petites sèries amb espaguetis de diversos colors), treballar els sentits i les sensacions que ens provoquen, la creativitat...


CASES DEL MÓN:

El món és molt gran i hi ha molts tipus de cases, algunes d'allò més curioses.
T'has demanat alguna vegada com és la casa en la qual viu una nina o un nin al Perú, Rússia, el Senegal o Groenlàndia, per exemple?
Viatja amb nosaltres i descobreix diferents tipus de cases i formes de viure.


                            Música "Qualsevol nit pot sortir el sol" de Jaume Sisa

I, per continuar amb aquesta proposta, vos convidam a visualitzar el conte de ELS TRES PORQUETS i descobrir com cada un dels tres germans fa servir diferents tipus de materials per fer la seva casa:


Finalment, vos proposam tata una sèrie de JOCS DE BUFAR, com si fóssiu el llop que surt al conte...







Els exercicis de buf es realitzen per ajudar a controlar la respiració i per ser conscients de l'acte de respirar. A més, ajuda en el desenvolupament del llenguatge, exercitant els músculs que intervenen en la parla. El buf també millora la pronunciació i ajuda a consolidar els fonemes. 
DE PART DE L'EQUIP DE SUPORT

CONSTRUIM LA NOSTRA CASA?

UNA PROPOSTA QUE CONVIDA AL JOC, LA CREATIVITAT, LA CONSTRUCCIÓ…


I per seguir amb el joc d’ahir de la casa, i si vos fa ganes aprofitar i agafar coses que pogueu trobar per casa (LLENÇOL, TOVALLOLA, TELA, COIXINS, CADIRES...) vos proposam construir la vostra casa per jugar i jugar sols o amb companyia!
AMB AQUESTA ACTIVITAT A PART DE GAUDIR DEL JOC, L’INFANT PODRA TROBAR UN ESPAI QUE LI DONI SEGURATAT I SIGUI EL SEU REFUGI QUAN HO NECESSITI. AIXÍ COM APROPAR-LO AL MON DE LA GEOMETRIA (observant les diferents formes dels elements que triï per la construcció com pot ser... un coixí quadrat o radó, una tela rectangular,…



QUANTES PARTS TÉ LA VOSTRA CASA?

Avui vos proposam un joc: aquest joc l’heu de fer amb algun adult o germà o germana més gran... sense pensar molt de temps, heu de dir en veu alta quants d’espais té la vostra casa (habitacions, cuina, banys, sala...).
Després heu d’anar per tota la casa i comptar quants n’hi ha i a veure qui ho ha endevinat?



UNA VEGADA LES HEU COMPTAT PLEGATS VOS CONVIDAM A ESCRIURE EL NOMBRE A UN PAPER I OMPLIR AQUESTS REQUADRES AMB COLORS. PERO PER OMPLIR-HO HO HEU DE FER PINTANT CADA REQUADRE DEL COLOR QUE VOS DIGUI L’ADULT (NOMBRE 1, VERMELL, NOMBRE 2 BLAU...). (D’aquesta manera treballareu els nombres i els colors al mateix temps). I una vegada acabat de pintar els requadres heu de contar quants n’hi ha i veure si coincideix amb el nombre que heu escrit.

















BON DIA DE SANT JORDI!

Avui és Sant Jordi i se celebra el dia del llibre. És una festivitat molt arrelada a la nostra cultura i que té una gran importància a les escoles, per una banda la llegenda; que explica la maledicció del poble de Montblanc on va arribar-hi un drac que pretenia menjar-s’ho tot i tothom. Es un historia que ens encanta explicar ja desde ben petits i que sempre és rebuda amb èxit. I com no podia faltar un conte per aquest dia, aquí vos facilitam aquest perquè el pogueu mirar en família, així com pogueu mirar els altres contes que han penjat els altres tutors, que segur que vos agraden!




 La llegenda de Sant Jordi i el coronadrac

Escoltar, cantar i ballar amb aquesta cançó...


I una vegada mirat el conte vos convidam a triar una paraula, la que vulgueu!
Pot ser una paraula perquè...
-          vos agrada com sona
-          vos recorda alguna cosa que vos fa sentir be
-          vos fa riure
-          vos recorda algú especial
… pel motiu que sigui
Esper que m’envieu les vostres paraules i jo també vos enviaré la que he triat!

Si quan trieu la paraula la voleu escriure o dibuixar a un paper...  i si encara vos queden forces i ganes fer una flor... vos facilitam aquest enllaç on hi ha moltes propostes, però també la podeu crear com voltros vulgueu!


Una forta abraçada i bon Sant Jordi!



FLORS DE MANTEGA PER SANT JORDI


Aquesta setmana es Sant Jordi, i vos feim una proposta de fer un taller de cuina per fer galetes amb formes de flors.
Per fer-ho vos enviam aquesta recepta de crespells per si aquests dies encara no l'heu feta, aprofitar per fer-la!
I descobrir que amb la cuina els infants poden experimentar molts d'aspectes relacionats amb el món de les matemàtiques, com son:
- Els nombres i les quantitats dels ingredient de la recepta.
- Descobrir les diferents unitats de mesura.
- Utilitzar els aparells per vivenciar les unitats de mesura (com pot ser una bàscula).
- Observar la transformació de la pasta quan la preparam i quan esta cuinada.
- Així com gaudir d'experimentar, manipular amb les diferents textures, així com amb la creació de diferents formes, on també podem aprofitar per crear els nombres que coneixen.
Esperam que vos surtin unes flors de mantega boníssimes i les pogueu compartir amb tota la família
Una forta abraçada!

RECORDS DEL SEGON TRIMESTRE


Aquí vos facilitam aquest vídeo amb algunes fotos de molts de moments que vàrem poder compartir a l’escola i ens ves agradat poder fer una reunió per mostrar-ho a les famílies  com vàrem fer el primer trimestre i ens va enriquir tant!

UN CONTE PER AQUEST DIES


Els contes son el millor per poder arribar al món dels infants i diuen... "que és una de les fonts d'aprenentatge més riques i completes per treballar i apropar-nos als infants". Aquí teniu un conte per poder-ho compartir amb tota la família i donar alguna resposta al que ens ha tocat viure.

Esper pugueu gaudir d'aquest dies i quedar-vos amb els bons moments!

Una abraçada enorme!



LES PARAULES DOLCES


Durant el curs hem donat molta importància al fet de tractar-nos des del respecte i cercar dir paraules que ens agraden i que ens fan sentir estimats. A vegades les recordàvem i demanàvem que davant una paraula lletja ens havíem de dir dues de boniques. Llavors aquí vos envio un llistat de les paraules que ens ha agradat sentir, així com altres paraules que esper que vos agradin, així com vos convido a que apunteu més paraules dolces i me les envieu o les fiqueu dins un potet o una capseta per quan les necessiteu.  

“Te quiero”
“Te amo”
T’estim molt
“Un abracito”
Una abraçada
Una besada
M’agrada el teu somriure
Estimat/estimada
Bonbonet
Confit
Guapo/ guapa
Ropit
Ratolí
M’encanta el teu sonriure



LA TORTUGA


Recordau a la tortugueta que ens va ensenyar com poder estar millor quan ens enfedavem? Ido vos envio aquest vídeo per les mamas i els papas i per veure si ens pot ajudar a tots i a totes aquests dies... 

La tortugueta ens deia: 

1. STOP
2. ATURA (conta fins a 10)
3. RESPIRA
4. PENSA 
5. XERRAM?

Una forta abraçada i recordau que davant una situació difícil, d'estres, quan ens enfadem... ens pot ajudar... RESPIRAR, CANTAR, BALLAR, PINTAR...





MATERIAL QUE PODEU FER VOLTROS

I a l'hora poder treballar la grafomotricitat, 



 les lletres,


i els nombres... 


Podeu adaptar i utilitzar el material que tingueu a casa.



PER LA CLASSES DE LES ESTRELLES

una cançó per ballar i cantar!!

i per quan ja estigueu cansats de ballar... aquí teniu una cançó
per fer un bon massatge en família!


https://drive.google.com/file/d/1PjQJj2K-CioA_t6TLszCdSBLu3imDBVY/view?usp=sharing